11:19:02
Безпека в Інтернеті (бесіда з батьками)

Від появи в дитини комп'ютерної залежності може вберегти:

  • Яскраве, насичене, цікаве життя.
  • Можливість відчувати азарт і ризик.
  • Можливість виражати агресію прийнятним способом.
  • Можливість грати і реалізовувати свою цікавість.
  • Можливість повноцінно спілкуватися з батьками й однолітками.

Якщо батьки помітили ознаки залежної комп'ютерної поведінки у дитини, дотримуйтесь рекомендацій:

  1. Спостерігайте за поведінкою дитини під час її спілкування з друзями, якщо вони ще залишилися.
  2. Не залишайте без уваги телефонні розмови дитини, диски з іграми, які вона просить у знайомих.
  3. Звертайте увагу на ігри, в які грає ваша дитина, тому що деякі з них можуть стати причиною її безсоння, роздратованості, агресії, специфічних страхів.
  4. Обмежуйте час роботи за комп'ютером. Різко забороняти працювати за комп'ютером не можна. Якщо дитина схильна до комп'ютерної залежності, вона може проводити за ним дві години в будні і три у вихідні. Обов'язково з перервами.
  5. Запропонуйте інші можливості проведення часу. Спробуйте скласти список справ, якими можливо зайнятися у вільний час. Бажано, щоб у списку були спільні заходи (походи в кіно, на природу, настільні ігри тощо).
  6. Не дозволяйте дитині розважатися в комп'ютерному клубі вночі.
  7. Навчайте дитину критично ставитися до комп'ютерних ігор, показуючи, що це мала частина доступних розваг, що життя різноманітне, а гра не замінить спілкування.
  8. У випадку, якщо ви не можете самостійно вирішити цю проблему, звертайтесь до психолога і в спеціалізовані психологічні центри.

Профілактика комп’ютерної залежності (рекомендації батькам):

  1. Постійно виявляйте увагу до розвитку інтересів і схильностей підлітка. Сприяйте і заохочуйте його творчі ініціативи (будь-які — від захоплення живописом до стрибків із жердиною).
  2. Слід пам'ятати, що комп'ютерна залежність рідше виявляється у підлітків, які займаються спортом, тому постійно стежте, щоб підліток належний час приділяв фізичним навантаженням.
  3. Покажіть особистий приклад:
  •   батьки роблять акцент на застосуванні комп'ютера у своїй роботі, використовують його як помічника у спільній із дитиною творчості (комп'ютерний дизайн, моделювання), прищеплюють навички культури спілкування із сучасною технікою;
  • культивування відчуття сімейної, колективної спільності;
  • привчайте дитину правильно ставитися до комп'ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.
  1. Коректно використовуйте своє право на заборону, оскільки «заборонений плід — завжди солодкий». Обговорюйте з дитиною покарання у разі, якщо дитина порушить домовленість.
  2. Завжди шукайте нагоду підкреслити повноту життєвих виявів у реальності й однобокість переживань у режимі онлайн. Допомагайте дитині долати негативні емоції, які завжди присутні в житті кожної людини (розчарування, сум, образа, агресія тощо), і які можуть підштовхнути дитину отримати полегшення за комп'ютерною грою.
  3. Розробляйте з дитиною правила роботи за комп'ютером: 20 хв. комп'ютерної гри, З0 хв. заняття іншими видами діяльності.
  4. Помічайте, коли дитина дотримується ваших вимог, обов'язково скажіть їй про свої почуття радості та задоволення. Таким чином закріплюється бажана поведінка.
  5. Не використовуйте комп'ютер як засіб для заохочення дитини. Під час хвороби і вимушеного перебування вдома комп'ютер не повинен стати компенсацією.
  6. Не дозволяйте дитині їсти і пити біля комп'ютера.
  7. Забороніть дитині грати в комп'ютерні ігри перед сном.
  1. ТОРГІВЛЯ ЛЮДЬМИ

Реальна загроза викрадення людини, експлуатації її праці може виникати на звичайних сайтах із працевлаштування. Щоб убезпечитися, найкраще особисто зустрітись з роботодавцем.

ФІШИНГ, ФАРМІНГ

Фішинг - це система залякування клієнта Інтернету для отримання від нього особистої інформації через надсилання на електронну пошту листів нібито від офіційної установи (банку, страхова компанія), де під якимось приводом від одержувача вимагають надати конфіденційну інформацію: адресу, номер телефону, номер карткового рахунку тощо. Можуть здійснюватись і телефонні дзвінки з такими запитаннями.

Фармінг походить від фішингу. Мета: роздобути також персональні дані, але не через пошту, а вже через офіційні веб-сайти.

Щоб запобігти виникненню фішингу, фармінгу:

  • Не піддавайтесь на провокації та залякування, що надходить нібито з офіційних установ. Краще їм зателефонувати і уточніть: чи насправді від них надсилався такий лист.
  • Не повідомляйте стороннім людям і не розміщуйте ніде своїх особистих даних.
  • Якщо ви помітили активну спамерську атаку на пошту – створіть нову і повідомте про неї потрібних вам людей.
  • Навчіть дітей основних правил запобігання фітингу, фармінгу.

Безпека і правила поведінки в Мережі мають формуватися з урахуванням віку і психологічних особливостей дітей.

Якщо дитині від 5 до 7 років.

У дошкільному віці найважливішою потребою дитини є спілкування через яке вона набуває досвід співпраці, взаєморозуміння і формує повагу до інших людей.

Діти цього віку намагаються виявляти самостійність і розширювати знання про оточуючий світ. Задаючи нескінченні питання дитина хоче отримати відповіді на них. Неуважне ставлення з боку дорослих може стати причиною пошуку інформації з неперевірених джерел (у тому числі, з інтернету).

Провідною діяльністю дошкільників є гра. Саме тому діти дуже люблять грати, зокрема, в комп'ютерні ігри. Але частка розважальних ігор у житті дитини не повинна переважати над реальними, оскільки це може викликати нерівномірність розвитку, затримку формування готовності до навчання і навіть спричинити комп'ютерну залежність.

У дошкільному віці дитина засвоює правила поведінки і вчиться оцінювати власні вчинки та дії оточуючих крізь призму спілкування з дорослими. Саме цей період є найважливішим для навчання правилам поведінки і безпеки в Мережі.

Якщо дитині від 8 до 10 років.

У молодших школярів зберігається висока потреба в грі, русі та в зовнішніх враженнях, завдяки чому виникають нові потреби: в оволодінні знаннями, вміннями та навичками. Діти цього віку прагнуть самостійно досліджувати навколишній світ, задовольняючи інтерес до пізнання, зокрема і за допомогою Інтернету.

У молодшому шкільному віці розвиваються мотиви поведінки, формуються ідеали. В якості таких ідеалів виступають герої фільмів, книг, ігор, часто комп’ютерних, поведінку і вчинки яких наслідують діти.

Важливим в цей період є стосунки з товаришами та однокласниками, що підкріплюються моральною оцінкою їх поведінки. Створюються угруповання, що об'єднують дітей за інтересами. Спілкування в Інтернеті стає для них важливим і сприяє соціалізації.

У віковий період 8-10 років особливий інтерес викликають рольові та логічні ігри, а також ігри, що мають характер змагання. У цьому віці дитина легше засвоює складний навчальний матеріал. Допомогти тут може використання навчальних і розвивальних програм.

Якщо дитині від 11 до 14 років.

Підлітковий період є перехідним: відбувається біологічне та статеве дозрівання організму, виникає новий рівень самосвідомості, відбувається соціалізація особистості. Мотиви, що домінують у поведінці дітей: прагнення до самостійності, розширення власних прав, бажання зайняти гідне місце в групі однолітків. Особливої ролі починає набувати самооцінка особистості.

Діти цього віку відрізняються гарним засвоєнням інформації, з цікавістю досліджують простір Мережі. У даний період особливу зацікавленість викликають Інтернет-ресурси, що дають змогу підлітку спілкуватися з реальними та віртуальними знайомими, а також розважальні і навчальні ресурси Мережі. Діти періоду дорослішання вже мають знання про те, яка саме інформація міститься в Інтернет-просторі та нерідко намагаються дослідити ці ресурси в обхід заборонам батьків. Прагнення до дослідження Інтернету та надто суворий контроль з боку дорослих можуть викликати негативну реакцію дитини і стати причиною приховування її діяльності в Інтернет-просторі.

Якщо дитині від 15 до 18 років.

У цьому віці підліткам властива емоційна нестійкість, підвищена вразливість, необ'єктивне сприйняття дійсності, вони схильні до ідеалізації почуттів дружби, любові та сексуальних стосунків.  Їм характерні переживання, пов'язані з власною зовнішністю, прийняттям їх однолітками, визнанням оточуючими їх здібностей і вмінь.

Молоді люди по-новому починає дивитися на навколишній світ. Вони шукають себе, тому нерідко страждають від почуття самотності і не відчувають себе членами суспільства. В цей період йде активний пошук власного кола спілкування і паралельно - психологічне відокремлення від батьків. У кіберпросторі вони задовольняють свою потребу в спілкуванні і знаходять друзів.

Підлітки 15-18 р. технічно освічені та добре орієнтуються в Інтернеті.

Правила батькам, які допоможуть уберегти дитину від Інтернет-небезпек:

  • розташовуйте по можливості комп'ютер у загальній кімнаті, щоб легше здійснювати контроль щодо поводження дитини з комп'ютером;
  • нормуйте час перебування дитини за комп'ютером. Не дозволяйте дитині довго засиджуватися за комп'ютером перед сном і вночі.
  • приділяйте більше уваги своїй дитині;
  • обмежуйте час розважальних комп’ютерних ігор;
  • частіше спілкуйтеся;
  • необхідно здійснювати постійний контроль за дитиною дошкільного та молодшого шкільного віку, що грається та спілкується в мережі;
  • діти віком до 11 років повинні входити в Інтернет лише під наглядом дорослих ;
  • використовуйте спеціальне сучасне програмне забезпечення для контролю ресурсів, що відвідує ваша дитина;
  • створіть список вибраного з адресами перевірених сайтів;
  • використовуйте інформаційні фільтри;
  • встановіть програму, що обмежує час роботи за комп'ютером;
  • користуйтесь програмами батьківського контролю;
  • використовуйте засоби блокування небажаного контенту, застосовуйте функції блокування вікон, що випливають;
  • проявляйте зацікавленість до віртуального життя дитини і не ігноруйте запитання, що вона ставить; обговорюйте з нею інтернет-враження;
  • навчіть дітей комп'ютерній грамотності та правилам безпечної роботи в Мережі;
  • привчіть поважати авторські права інших людей;
  • необхідно розвивати внутрішній контроль дитини (починаючи з підліткового віку) і привчати її до відповідальної поведінки в Мережі з метою особистої безпеки.
  • проконтролюйте нік дитини, щоб виключити наявність у ньому особистої інформації та пояснити, що в Інтернет-просторі перебувають люди, які можуть використати особисті дані проти неї;
  • навчіть дитину вигадувати безпечний пароль і поясніть, що це дозволить їй захистити власну інформацію;
  • навчіть дитину правилам конфіденційності та поведінки в мережі і необхідності їх самостійного дотримання, оскільки діти цього віку вже можуть відвідувати інтернет у школі або у знайомих, де безпосередній контроль дорослих може бути відсутнім.

 

Правила безпеки дорослим:

  • Слідкуйте за тим, щоб на загальному комп'ютері не було інформації,яка є небажаною для вашої дитини.
  • Регулярно переглядайте електронну скриньку, не залишайте на робочому столі або в папках відкритого доступу документи і файли, призначені тільки для дорослих.
  • Налаштуйте запаролений вхід до комп'ютера для різних користувачів.
  • Завжди очищуйте журнал подій браузера від слідів перебування на сайтах небажаного змісту. Своєчасно видаляйте електронні повідомлення, фото-, відео- та аудіо-матеріали дорослого змісту, щоб виключити можливість їх випадкового перегляду неповнолітніми.
  • Заборонені ресурси можуть завантажуватися автоматично під час відвідування сайтів з контентом, який не містить небезпеки для дітей.
  • Необхідно навчитися правильно підбирати програмне забезпечення для захисту дитини від інформаційних загроз.
  • Будьте обережні при переході за посиланнями, адреси яких вам надсилаються у повідомленнях від інших користувачів або друзів.
  • Щоб не розголошувати адреси електронної пошти своїх друзів, не давайте згоду соціальним мережам сканувати адресну книгу вашої електронної скриньки

Майте на увазі, що всі дані, опубліковані вами в соціальній мережі, можуть бути кимось збережені й використані проти вас.

 

Переглядів: 71 | Додав: schoollopushno | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar